Resultats PAP gener-agost 2020

DIVENDRES 02 OCTUBRE 2020

Benvolguts veïns/es,

Ja tenim les dades de la Recollida Porta a Porta del gener fins a l'agost i us volem comunicar el següent:

• Les mesures que s'han fet per millorar el percentatge de reciclatge han donat bons resultats.
  • Amb les dades que tenim podem observar que el mes de juliol hi ha hagut un increment excepcional de residus, però tot i així hem aconseguit mantenir un bon nivell de reciclatge.
  • La resta de mesos el volum de residus és similar al dels altres anys.
  • Les dades ens diuen que a partir del març ha anat millorant el percentatge de reciclatge.
  • Des de la implantació del Porta a Porta, si seguim com fins ara, serà el segon millor any pel que fa a reciclatge, només superat per l'any 2013.

Per tot això us volem agrair sincerament l’esforç que feu perquè el PAP funcioni. Sense el vostre esforç tot això no seria possible.

Hem aconseguit un reciclatge del 62%. Us animem a no abaixar la guàrdia per superar-nos encara més. Un bon sistema de recollida pot arribar a un reciclatge del 80%.

Com més reciclem menys residus portem a l’abocador i fem que les taxes no siguin excessives.

Per aconseguir-ho cal continuar controlant els residus i fer avisos per poder corregir males praxis. Portem una mitjana de 10 avisos cada cap de setmana. Les persones que no compleixin els avisos podran ser sancionades.

Per resoldre dubtes podeu consultar la pàgina www.residuonvas.cat o trucar a l’ajuntament.

La fracció rebuig no es recicla i va directe a l’abocador. Per tant, ha de ser la fracció més petita de totes. Durant la tardor vetllarem perquè les bosses de rebuig del dimecres continguin només rebuig i informarem com millorar per fer que aquesta fracció sigui la més petita possible.

Entre tots podem aconseguir ser un municipi model i sentir-nos orgullosos de nosaltres.

Moltes gràcies a tots.

Us adjuntem uns gràfics per observar la comparativa amb els últims anys.

Molt atentament,

Sant Llorenç de Morunys, a  30 de setembre de 2020.