Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La resolució definitiva del PUOSC 2020-2024 suposa un menyspreu absolut cap al nostre municipi

DIUMENGE 29 NOVEMBRE 2020

Benvolguts veïns/es,

La resolució definitiva del PUOSC 2020-2024 (La subvenció més important que dóna la Generalitat per fer obres) suposa un menyspreu absolut cap al nostre municipi, pels motius següents:

• Vam sol·licitar el principal ajut per la reforma integral del Pavelló, ja que el seu estat és molt precari. El motiu pel qual es va demanar això, és perquè des del Departament ens van dir que millor sol·licitar reformes i millores d'equipaments, i més si aquests eren utilitzats per gent d'altres municipis (com és el nostre cas).
  • Quan va sortir la resolució provisional, observem que ens denegen l’ajut perquè no contaven els punts de què era un equipament compartit, el juliol passat presentem al·legacions adjuntant cartes de l'Institut escola, Ajuntament de Guixers i Ajuntament de la Coma i la Pedra per deixar clar que sí que era un equipament compartit.
  • Després de quatre mesos ha arribat la resolució definitiva i no s'ha acceptat cap al·legació ni de nosaltres, ni de la majoria de pobles.
  • També s'ha denegat, pel mateix motiu, un projecte per a millora de l'espai de l'Institut Escola, també creuen que no beneficia a altres poblacions.
  • En resum, només ens han coincidit ajuts per valor de 159.330,11 € en quatre anys, quant a la majoria de poblacions estan entre 250.000 € i 350.000 €.

Per tot el que s'ha exposat, creiem que queda demostrat un maltractament important en vers la nostra població, per això, ja s'ha fet la corresponent queixa a la Delegada del Govern, i en els pròxims dies estudiarem quines actuacions més portarem a terme. Som aquí per defensar els interessos de tots els Piteus/es i no ens donarem per vençuts.

Els diners públics han de ser repartits de forma equitativa i al nostre entendre amb criteris econòmics, de despoblament, etc. (com fa actualment la Diputació de Lleida), així s’aconsegueix que tothom tingui el mateix dret, però en aquest cas ha sigut tot el contrari, esperem una rectificació del Departament de Presidència.

Molt atentament,

Francesc Riu Canudas

Alcalde de Sant Llorenç de Morunys

alcaldiapiteus@gmail.com

Sant Llorenç de Morunys, a  29 de novembre de 2020.