Canvis en el sistema de recollida de deixalles

DIMARTS 30 JUNY 2020

Benvolguts vilatans/es,

Després dels primers caps de setmana amb la mobilitat ja restablerta a tot el país, escoltant queixes d’alguns veïns i la preocupació de l’Ajuntament de Guixers, hem acordat fer els següents canvis al nostre sistema de recollida de deixalles:

• El Punt d’Emergència estarà obert de les 18h de dissabte fins a les 24h de diumenge. Cal destacar que aquesta ampliació d’horari és per deixar cobertes totes les hores del cap de setmana (quant la deixalleria no està oberta), continuarem amb la nostra tasca de detectar totes aquelles persones que no separen correctament les deixalles a l’interior del punt d’emergència i posar les corresponents sancions.
  • Les restes vegetals que porteu els particulars a la deixalleria seran gratuïtes fins a un màxim de 2 m3 cada mes. Si la quantitat és superior caldrà pagar segons tarifa vigent. Aquesta taxa hi és perquè treure això de la deixalleria és molt car i creiem que tots els que teniu jardí podeu fer una gestió interna d’aquest residu. Però en alguns casos això no és senzill i per això farem l’esforç d’assumir la taxa per tots els particulars. Cal apuntar que a les empreses no se’ls aplicarà aquesta exempció.
  • Si algú ha de marxar del poble en un horari que ni la deixalleria, ni el punt d'emergència estan oberts, pot contactar uns dies abans amb nosaltres per correu electrònic o telefonant a l'Ajuntament i us facilitarem com fer-ho.

Aquestes mesures son d’aplicació a partir d’avui mateix i esperem que puguin servir per millorar la situació que es produeix en zones de Guixers durant el cap de setmana. També volem remarcar que tots els que pagueu les deixalles a Sant Llorenç cal que les recicleu de forma correcta i feu el porta a porta. Si marxeu i no podeu seguir el porta a porta, porteu-les a la deixalleria o al punt d’emergència en l’horari exposat anteriorment.

Cal destacar que amb les últimes mesures executades per l’Ajuntament s’ha notat una millora del reciclatge del punt d’emergència i per això ens agradaria donar les gràcies a tots aquests habitants de segona residència que heu entès el missatge i realitzeu correctament la separació de les vostres deixalles, a la resta que encara no ho fan correctament, dir-los que és molt poc respectuós pels que vivim i reciclem tot l’any, que els que veniu a passar uns dies al poble no pugueu fer aquest esforç.

Aprofitem per recordar-vos que a partir de demà i fins al pròxim 31 d’agost la recollida Porta a Porta s’iniciarà a les 6h del matí en lloc de les 8h. Agrairíem poguéssiu treure les vostres deixalles d’acord amb aquest nou horari d’estiu.

Molt Atentament,

alcaldiapiteus@gmail.com

Sant Llorenç de Morunys, a  30 de juny de 2020.